Buscar este blog

lunes, 21 de mayo de 2012


Lectura 6


RESUM DE LA LECTURA:
Metodologies qualitatives orientades a la comprensió
Cap. 6 Anàlisi qualitativa de la informació
Del Rincón, D. (1997)

L’anàlisi és una activitat que requereix reduir informació i organitzar-la en unitats més manejables per veure que és més important en l’objectiu de descriure i comprendre la realitat educativa estudiada = ESPIRAL DE COMPRENSIÓ   Dóna sentit a la informació.




CARACTERÍSTIQUES DE L’ANÀLISI QUALITATIU
- Inductiva: de les dades a les categories conceptuals.
- Generativa: genera categories.
- Constructiva: de l’observació a les unitats d’anàlisis.
- Èmica: de les categories del subjectes a les experiències.

PROCÉS: L’anàlisi es guiat pels objectius i les intuïcions.
Hi ha diferents fases:

1) Transcriure i revisar la informació: es transcriuran les dades enregistrades, seguidament es faran còpies d’aquestes i s’elaborarà un índex. Per últim es revisarà la qualitat de la informació, si es comprensible, pautada...

2) Lectura preliminar: primera lectura per captar la idea general, identificar a que es refereix cada part i possibles unitats d’informació i determinar els criteris i etiquetar-ne les parts.

3) Identificar unitats de registre (paraules) i de context (frases): depenen dels objectius i condicionen els resultats.

4) Categoritzar: agrupar conceptualment fragments (unitats d’informació) que tenen aspectes comuns. Els criteris per categoritzar són.
- Convergència: aspectes similars.
- Divergència: quan no es pot extreure cap més categoria.
- Exhaustivitat: totes les unitats corresponen a una categoria.
- Exclusió mútua: cada unitat de registre només s’inclou en una categoria.
- Únic criteri classificador: criteri lògic per assignar respostes a categories.
Hi ha diferents tipus de categories: a priori / a posteriori de la recollida de informació, analista / participant, descriptives /interpretatives /explicatives, abstracció / concreció.

5) Codificar: assignar una abreviatura o símbol a cada categoria.

6) Representar la informació:





PODEN VARIAR SEGONS EL TREBALL!!!

1 comentario:

  1. ¡Hola chicas!
    Enhorabuena por vuestro bloc! Nos encantan vuestras lecturas, son muy sencillas de leer sobre todo cuando las acompañáis de dibujos o esquemas que hacen la lectura más comprensible. Todas deberíamos recurrir a estos soportes visuales.

    Ya queda menos, ¡ánimo!

    Grupo 10: Aina, Lorena, Montse y Sara

    ResponderEliminar